Suomalainen menestysresepti 2023 – OSA 2: Tuotteen tarina

Julkaistu: 20.12.2022

Seuraa Kaisan matkaa Suomalainen menestysresepti 2023 -kilpailussa (mukana materiaalia ja tietoa, jota et tv:stä näe)!

OSA 2: Tuotteen tarina

Tarina-tehtävän esittely tuomareille (Kuva: Suomalainen menestysresepti 2023 -ohjelma, MTV3).

Kun Suomalainen menestysresepti 2023 -kilpailun finalistit olivat selvillä, oli heti aika pureutua tehtävien pariin.
Ensimmäiseksi tehtäväksi saimme kertoa tuotteen tarinan. Toteutus tuli tehdä julisteena, moodboardina sekä radiomainoksena. Aikaa oli kaksi viikkoa. Kokoonnuimme Babalaisten kanssa muistelemaan Tahinismoothien tarinaa, sillä meille se oli jo tuttu tuote. Oli yllättävän vaikeaa päättää lähestymiskulma tarinaan – kerrommeko sen arjen oivalluksen, tahinin vai Baban historian kautta.

Päädyimme valitsemaan keskiöön arjen sekä nälkäkiukun, sillä ne ovat helposti lähestyttäviä asioita kaikille. Halusimme kertoa miten ja miksi Tahinismoothie on kehitetty, jotta se päätyisi helpottamaan mahdollisimman monen arkea. 😊

Julisteen tarkoituksena oli näyttää, että olemme itse Baballa käyttäneet Tahinismoothieta välipalaksi jo pitkään. Sen voimalla olemme taltuttaneet iltapäivän nälkäkiukun ja jaksaneet tehdä töitä. Tämän vuoksi julisteen kuva onkin otettu Baban tuotantotiloissa, ja siinä esiintyvät minä itse pitelemässä smoothiepulloa, sekä taustalla Baban main chef Yann Rizzi. Julisteen valokuvaajana toimi Ninni West ja julisteen meille viimeisteli siskoni Veera Somerpalo. Katso vielä valmis juliste postauksen lopusta!

Kuvaaja Ninni West sekä Veera Somerpalo.

Julisteen kuvaustilanne Baban tuotantotiloissa – kuvassa Yann ja Kaisa.

Veera taiteili myös moodboardin tähän ensimmäiseen tehtävään. Moodboardiin halusimme saada yhdistettyä Baban historian sekä ilmeen, tekemisen meiningin, tuoreet raaka-aineet ja tietysti tahinin, joka onkin moodboardin keskiössä.

Moodboard

Radiomainoksessa halusimme toistaa julisteen viestiä täyttävästä välipalasta, joka vie nälkäkiukun. Radiomainoksessa siis korostamme sitä, että Tahinismoothie ei ole mitään litkua, vaan oikeasti täyttävä ja terveellinen välipala. Radiomainoksen meille taituroi Baban Foodservice-osaaja ja oma musiikkimies Tomi Oinonen. Siinä esiintyvät Tomin lisäksi myös Baban tuotannonjohdon assistentti Oona Silander, sekä lopussa myös minä.

Radiomainoksen tekoa – kuvassa Tomi ja Oona.

Kaisan vuoro äänittää radiomainosta.

Valmiin radiomainoksen kuulet täältä:

 

Mielestäni juliste ja radiomainos olivat hyvin linjassa ja saimme kiteytettyä tarinan näihin. Myös tuomarit vaikuttivat pääosin tykkäävän tarinastamme, vaikka myös epäilyä tuli etenkin Jukan suunnalta. Pisteiksi ensimmäisestä tehtävästä saimme 15. Mitä mieltä te olette? Osuiko ensimmäinen tehtävä vai onko Tahinismoothie vielä pimeän peitossa? 🙂

T: Kaisa

Valmis juliste. Mitä mieltä olette?

Tuomareiden pisteytys. Tahinismoothie sai 15 pistettä. (Kuva: Suomalainen menestysresepti 2023 -ohjelma, MTV3).

 

Baba Foods – Aitoja Lähi-idän kasvisruokia valmistettuna Suomessa.

lue myös

Baba Foods jäseneksi Suomen elintarvikevientiyhdistykseen

Baba Foods jäseneksi Suomen elintarvikevientiyhdistykseen

Baba Foods Oy mukaan SUVI ry:n toimintaan Baba Foods Oy on nyt jäsenenä Suomen elintarvikevientiyhdistys SUVI ry:ssä. Maaliskuussa 2024 perustettu SUVI ry on ensimmäinen aidosti yritysten aloitteesta syntynyt vienninedistämisverkosto, jonka missiona on kasvattaa...

lue lisää